Blogginlägg -
Rusta på Stockholms Centralstation
För andra året i rad öppnade Rusta en pop-up på Stockholms Centralstation. Rusta ”För en magisk jul” var årets tema när Rusta erbjöd allt man kan önska sig för sin julpyntning på 150 kvm mitt i centralhallen fyra dagar veckan innan första advent.
- Rusta är störst på julen, med artiklar både för inomhus och utomhusbruk. Ett julevent på Stockholms Centralstation där vi både driver försäljning, inspirerar och engagerar kunderna är ett sätt att visa det, säger Josefine Christiernsson, Media & PR ansvarig.
Nära 60 000 människor såg eventet på nära håll och ca 5% av dem stannade från en minut till en timme i butiken enligt Jernhusens besöksflödesmätning från Bumbee Labs.
- Vi fick en mycket bra synlighet, som i kombination med det stora flödet av människor och vårt julsortiment på plats bidrog till att försäljningen överträffade förra årets, fortsätter Josefine.
Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 150 varuhus i Sverige, Norge, Tyskland och Finland.
- Ett event som detta engagerar många inom bolaget och stärker också den tillsammans anda vi har på Rusta, avslutar Josefine.
Det ska vara enkelt att förnya hemmet på Rusta. I år fylls våra varuhus med mer jul än någonsin, med mängder av belysning, granar och pynt till överraskande låga priser. Allt för att du ska kunna skapa din egen magiska jul!