Gå direkt till innehåll
Mycket sov-gott för pengarna!

Pressmeddelande -

Mycket sov-gott för pengarna!

Rusta fortsätter sin satsning inom heminredning och breddar sortimentet som gör det lättare att förnya hemmets alla rum. På textilfronten syns en stor variation inom material, allt från sammet till washed cotton.

- Textil är en stor del av vårt sortiment på Rusta och vi ser ett ökat intresse från våra kunder på att få till ett sovrum som känns mysigt och ombonat. Vi vill alltid erbjuda våra kunder produkter som gör det enkelt och roligt att förnya, och med höstens nyheter tycker jag verkligen vi infriar det löftet, säger Kristina Englesson, Affärsområdeschef för heminredning på Rusta. Det finns mycket att se fram emot bland höstens textilnyheter. Vi har exempelvis tagit fram påslakan från Elsaform i washed cotton som dubbelpåslakan, något som har varit mycket efterfrågat och kommer glädja många av våra kunder, avslutar Englesson.

Det ska vara enkelt att förnya hemmet på Rusta. Efter sommaren fylls varuhusen med mängder av inredningsnyheter till överraskande låga priser. Allt för att du ska kunna skapa ett hem som känns kul, spännande och nytt!

Nyheterna finns i varuhus från och med v. 31

Ämnen

Kategorier


Rustas vision är att bli nr 1. för livet hemma. Rustas sortiment är brett och företaget erbjuder varor inom områdena hem & inredning, gör det själv, fritid, skönhet & hälsa, trädgård och jul – alltid till överraskande låga priser. Rusta är ett svenskt företag och det första varuhuset öppnade 1986 i Gävle. Rusta har i dag mer än 2000 medarbetare, 88 varuhus i Sverige, 19 i Norge och 2 i Tyskland samt 4 inköpskontor i Asien. Rusta omsätter 4,2 miljarder och varje år besöker mer än 20 miljoner kunder varuhusen. RUSTA.com

Kontakter

Cecilia Gärdestad

Cecilia Gärdestad

Presskontakt Ansvarig Corporate PR Koncernkommunikation +46 (0)70 166 48 73
Therése Skalman

Therése Skalman

Presskontakt Market PR Coordinator +46 (0)72 601 75 10

Relaterat innehåll

Rusta bjuder på fler inredningsnyheter än någonsin

Rusta bjuder på fler inredningsnyheter än någonsin

Lagom till sensommarens intåg utökar Rusta sortimentet inom heminredning med två kollektioner. Nordic Nature är som namnet antyder en kollektion där den avskalade, nordiska stilen står i fokus och materialvalen inspirerats av naturen i form av trä, munblåst glas och fårskinn. Vintage glamour bjuder i sin tur på en modern och romantisk kollektion med materialkombinationer såsom sammet och metall.

Mycket för pengarna

Vi på Rusta vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa hem- och fritidsprodukter av god kvalitet till lägsta pris.

Sortimentet förnyas ständigt och anpassas kontinuerligt efter trender och säsonger. Rusta marknadsför, utöver kända internationella märken, ett flertal egna varumärken.

Det första varuhuset öppnades 1986 av entreprenörerna Anders Forsgren och Bengt-Olov Forssell som fortfarande är företagets huvudägare. De har båda en gedigen utbildning och bakgrund inom distribution, marknadsföring och detaljhandel. En lyckosam kombination som skapat det som idag är Rusta.