Gå direkt till innehåll
Redo för balkongliv!

Pressmeddelande -

Redo för balkongliv!

I Rustas vår- och försommarsortimentet 2019 satsas det stort på balkongen. Gränserna mellan inne och ute suddas ut och svenskarnas kärlek till heminredning avspeglas i alla rum. I sortimentet ser vi allt från multifunktionella loungemöbler till detaljrika stolar, platseffektiva bord och snygga detaljer.

Nyheten Visby, en fåtölj och fotpall i FSC-märkt akasiaträ med flätad sits blir en riktig vinnare på sommarens uteplats. Så även nyheten Palma, en stilren och rymlig loungemöbel som man gärna sitter fler i.

– Längtan efter att sitta ute, äta och hänga med vännerna tar fart så fort solens strålar börjar värma. För kommande vår- och sommarsäsong har vi storsatsat på nätta, flexibla och sköna balkongmöbler i flera olika stilar, både för den stora och lilla balkongen, säger Madelene Bishti, Produktchef.

Solenergi och klassiker går igen

I sortimentet finns även förra årets succémöbel Torino, en soffa som också rymmer förvaring, extra sittplats och ett möjligt bord. Cafésetet Antibes i ljusgrönt och svart får även sällskap av en pigg, blå kulör. I samma serie finns även en sittbänk med spaljé och ett fällbart balkongbord som också går att använda som bricka. Matcha med hopfällbara stolar, eller med nya stolen Kivik, en smakfull modell i konstrotting i beige och svart.

Till skymningen hjälper smidig solcellsbelysning och batterislingor till att skapa mysig stämning. Flera av solcellsnyheterna passar att hänga i träd eller runt balkongtaket, men går även integrera i middagsdukningen på matbordet. Nytt för säsongen är solcellslampor i färgat glas och risbollar.

– Rama in rummet med detaljrika nyheter som en snygg sisalmatta, nya sittdynor och dekorativa prydnadskuddar för utomhusbruk. På Rusta är det lätt att hitta en helhetslösning för balkongen, säger Madelene Bishti.

Det ska vara enkelt att förnya balkongen på Rusta. Från vecka 6 2019 fylls varuhusen med mängder av utemöbler, grillar och dekorationer till överraskande låga priser. Allt för att du ska kunna skapa trivsel utomhus!

Ämnen

Kategorier


Rustas vision är att bli nr 1. för livet hemma. Rustas sortiment är brett och företaget erbjuder produkter inom områdena hem & inredning, gör det själv, fritid, skönhet & hälsa, trädgård och jul – alltid till överraskande låga priser. Rusta är ett svenskt företag och det första varuhuset öppnade år 1986 i Gävle. Rusta har idag fler än 2 800 medarbetare i sju länder. Under verksamhetsåret 2017–18 omsatte Rusta totalt 5,1 miljarder SEK och ca 25 miljoner kunder handlade i varuhusen. För mer information: rusta.com

Kontakter

Cecilia Gärdestad

Cecilia Gärdestad

Presskontakt Ansvarig Corporate PR Koncernkommunikation +46 (0)70 166 48 73
Therése Skalman

Therése Skalman

Presskontakt Market PR Coordinator +46 (0)72 601 75 10

Mycket för pengarna

Vi på Rusta vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa hem- och fritidsprodukter av god kvalitet till lägsta pris.

Sortimentet förnyas ständigt och anpassas kontinuerligt efter trender och säsonger. Rusta marknadsför, utöver kända internationella märken, ett flertal egna varumärken.

Det första varuhuset öppnades 1986 av entreprenörerna Anders Forsgren och Bengt-Olov Forssell som fortfarande är företagets huvudägare. De har båda en gedigen utbildning och bakgrund inom distribution, marknadsföring och detaljhandel. En lyckosam kombination som skapat det som idag är Rusta.