Pressmeddelande -
Rusta för julen på Stockholms Centralstation!
Den 22:a till 24:e november intar Rusta Stockholms Centralstation med en pop up-butik. På en yta av 150 kvadratmeter kan julentusiaster uppleva Rusta i en magisk julvärld! Den lekfulla och varma miljön är signatur för Rusta och ska inspirera och bygga kunskap om julsortimentet, både bland befintliga kunder och förbipasserande.
På plats kommer Rusta att erbjuda försäljning av advent- och julrelaterade produkter. Givetvis finns även kunnig personal på plats för att svara på frågor och engagera besökare genom aktiviteter och tävlingar.
Rusta är välkända och marknadsledande för sitt breda julsortiment.
- Drygt 200 000 människor från hela landet passerar varje dag Stockholms Centralstation. Här ser vi en positiv möjlighet att dels få nya kunder att öppna upp ögonen för Rusta, men också en chans för våra befintliga kunder att uppleva Rustas jul på en central plats i Stockholm, säger Linda Estenthal, Marknadschef på Rusta AB.
Det här är andra gången Rusta satsar på en pop up-butik på en central placering. Senast i mars 2016 med ”Hälsa på Rusta” då man presenterade träningssortimentet, även då på Stockholms Centralstation.
Ämnen
Kategorier
Rustas vision är att bli nr 1. för livet hemma. Rustas sortiment är brett och företaget erbjuder produkter inom områdena hem & inredning, gör det själv, fritid, skönhet & hälsa, trädgård och jul – alltid till överraskande låga priser. Rusta är ett svenskt företag och det första varuhuset öppnade år 1986 i Gävle. Rusta har idag fler än 2 800 medarbetare i sju länder. Under verksamhetsåret 2017–18 omsatte Rusta totalt 5,1 miljarder SEK och ca 25 miljoner kunder handlade i varuhusen. För mer information: rusta.com