Gå direkt till innehåll
Vårens nyheter kombinerar färg och form

Pressmeddelande -

Vårens nyheter kombinerar färg och form

Multifunktionella loungemöbler för den lilla balkongen såväl som den större uteplatsen.
I Rustas nyheter för vår- och sommar 2018 syns flera spännande lösningar för livet utomhus.

Oavsett om du har en minimal stadsbalkong eller en stor uteplats – så fort solens strålar börjar värma vill vi flytta ut umgänget! Vårens balkongsortiment är större än någonsin, med flera platseffektiva och multifunktionella möbler. Möbelsetet Torino i rotting har praktiska förvaringslådor som även kan användas som extra sittplats eller bord. I sortimentet finns även förra årets succémöbel Monaco som i vår utökas med ett stolar och matbord, samt Skagen, en stilren loungemöbel i vitt stål.

Praktiska småmöbler som fällbara bord, nätta bänkar och dynlådor, samt en kombinerad spaljé och sittbänk adderas också till det nya balkongsortimentet.

För den stora trädgården och uteplatsen finns ett brett utbud av loungemöbler, som påbyggnadsbara Catania i konstrotting. Gemensamt för alla utemöbler är att de är tillverkade i lättskötta, underhållsfria material som konstrotting, aintwood och aluminium. Med flera fina detaljer som brickor, utomhusmattor, dynor och krukor blir det enkelt att skapa ett mysigt vardagsrum utomhus.

Nyheterna landar i varuhusen från vecka 8.

Ämnen

Kategorier


Rustas vision är att bli nr 1. för livet hemma. Rustas sortiment är brett och företaget erbjuder varor inom områdena hem & inredning, gör det själv, fritid, skönhet & hälsa, trädgård och jul – alltid till överraskande låga priser. Rusta är ett svenskt företag och det första varuhuset öppnade 1986 i Gävle. Rusta har i dag mer än 2000 medarbetare, 88 varuhus i Sverige, 19 i Norge och 2 i Tyskland samt 4 inköpskontor i Asien. Rusta omsätter 4,2 miljarder och varje år besöker mer än 20 miljoner kunder varuhusen. RUSTA.com

Kontakter

Cecilia Gärdestad

Cecilia Gärdestad

Presskontakt Ansvarig Corporate PR Koncernkommunikation +46 (0)70 166 48 73
Therése Skalman

Therése Skalman

Presskontakt Market PR Coordinator +46 (0)72 601 75 10

Relaterat innehåll

Vårens balkongsortiment är multifunktionellt

Vårens balkongsortiment är multifunktionellt

Gränserna mellan inne och ute fortsätter att suddas ut när vi lägger allt större fokus på balkongen. I år är Rustas balkongsortiment större än någonsin och rymmer allt från multifunktionella loungemöbler till platseffektiva bord, stolar och snygga detaljer.

Nyheter vår och sommar 2018

Vårens gröna hjälpredor!

Grönt är skönt! Intresset för plantering och odling är starkt och i vår och sommar fyller vi både drivbänkar och balkonglådor med lättskötta växter och ätbara grödor.

Monaco stol: 499kr Monaco bord: 1495kr

7 tips för mysiga sommarmiddagar

Snart flyttar vi ut matplatsen till balkong och terrass! Bland Rustas sommarnyheter syns flera matbord och stolar i praktiska material, för både stora och små sällskap. Rustas inredare Andrea Jörbrink tipsar om hur du skapar en ombonad uteplats för mingel och mat.

Mycket för pengarna

Vi på Rusta vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa hem- och fritidsprodukter av god kvalitet till lägsta pris.

Sortimentet förnyas ständigt och anpassas kontinuerligt efter trender och säsonger. Rusta marknadsför, utöver kända internationella märken, ett flertal egna varumärken.

Det första varuhuset öppnades 1986 av entreprenörerna Anders Forsgren och Bengt-Olov Forssell som fortfarande är företagets huvudägare. De har båda en gedigen utbildning och bakgrund inom distribution, marknadsföring och detaljhandel. En lyckosam kombination som skapat det som idag är Rusta.