Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

  • ​Make Your Mark inspirerar tillsammans med Rusta

    Inför hösten 2014 inleddes ett samarbete med contentbyrån Make Your Mark för att vidareutveckla det magasin som Rusta gett ut sedan ett par år tillbaka. Ett magasin med med syfte att ännu mer fokusera på produkttips och inspiration för hela hemmet.

  • All Time High på Rusta

    All Time High på Rusta

    När HUI Research visar plus 1,9 procent för svensk detaljhandel 2013 trumfar detaljhandelskedjan Rusta med att öka försäljningen med hela 11,7 procent under samma period. Rusta når rekordresultat och fortsätter sin framgångsresa genom att kombinera ökad försäljning med stärkta marginaler.

  • Rusta öppnar nytt i Nacka

    Onsdagen den 13 november inviger Rusta sitt 71:a varuhus i centrala Nacka. Varuhuset blir kedjans åttonde i Stockholmregionen.

  • Rusta öppnar nytt i Bromma och rustar i landet

    Fredagen den 25e oktober öppnar Rusta sitt 70:e varuhus, och Stockholmregionens sjunde, i Bromma Blocks. Samma vecka slår kedjan upp portarna till nya, fräscha varuhus i Charlottenberg och Jönköping.

  • Rusta öppnar centrallager i Norrköping

    Rusta öppnar centrallager i Norrköping

    Den svenska varuhuskedjan Rusta lokaliserar sin lagerverksamhet till Norrköping. Lagren i Landsbro och Nässjö kommer till följd av detta att flyttas inom en tvåårsperiod. Rustas syfte är att bygga och driftsäkra framtida logistikstruktur i Norden.

  • Rusta satsar på färg

    Rusta satsar på färg

    Efter att ha förbättrat hela utefärgssortimentet vänder Rusta nu blickarna inåt och tar ett helhetsgrepp på inomhusfärg och tillbehör. Väggfärgen utökar sin palett och erbjuder 18 moderiktiga kulörer med förbättrad kvalitet. Färgen baseras nu på modern PVA-latex med bättre täckförmåga och viskositet som följd.

  • Rusta expanderar internationellt – Norge först ut

    Rusta expanderar internationellt – Norge först ut

    Varuhuskedjan Rusta, med 68 butiker i Sverige, fortsätter sin kraftiga tillväxt med en etablering i Norge. Redan under det första året planeras fem varuhus, alla med attraktiva lägen, som ska locka köpsugna norrmän