Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

Tidlösa material med naturkänsla

Tidlösa material med naturkänsla

I höst spelar naturen huvudrollen i Rustas inredningssortiment. I kollektionen Back to Nature står det hållbara och tidlösa i fokus. Bland nyheterna syns allt från textilier och mattor till mindre möbler, belysning och naturtrogna växter. Kollektionen landar i varuhusen vecka 31.

​Rusta ökar kraftigt – växer med över halv miljard

​Rusta ökar kraftigt – växer med över halv miljard

Omsättningen ökar alltjämt kraftigt för svenska detaljhandelskedjan Rusta och under verksamhetsåret 2014/2015 når företaget nära 3,6 miljarder i försäljning. Rusta har därmed ökat över en halv miljard i försäljning under det senaste året. Tillväxten drivs av stark jämförbar tillväxt och en lyckad etablering i Norge.

​Rekordstark novemberförsäljning för detaljhandelskedjan Rusta

​Rekordstark novemberförsäljning för detaljhandelskedjan Rusta

Svenska detaljhandelskedjan Rusta är på frammarsch. Under andra kvartalet uppgick Rustas försäljning till 757 Mkr, en ökning med 23 procent jämfört med samma period 2013. Rustas försäljning under november uppgick till 440 Mkr, en ökning med 26 procent mot samma månad föregående år.

Öppnar ytterligare två varuhus  – nu hela 75 i Sverige

Öppnar ytterligare två varuhus – nu hela 75 i Sverige

Öppnar ytterligare två varuhus – nu hela 75 i Sverige. Svenska detaljhandelskedjan Rusta fortsätter sin framgångsresa och öppnar onsdagen den 24 september upp ytterligare två nya varuhus. Denna gång i Hässleholm och Strängnäs. Med dessa nya öppningar har kedjan 75 varuhus i hela Sverige.

Rusta öppnar nytt i Värnamo och Västerås

Rusta öppnar nytt i Värnamo och Västerås

Fortsatt expansion för Rusta. Svenska detaljhandelskedjan Rusta fortsätter sin framgångsresa och öppnar onsdagen den 22 oktober ytterligare ett nytt varuhus i Värnamo. Under onsdagen blir det också nypremiär i ny lokal i Västerås.

Rustas årsresultat klart för 2013/14

Rustas årsresultat klart för 2013/14

Stark omsättning och tillväxtrekord – ökar rörelseresultatet med 65 procent. Svenska detaljhandelskedjan Rusta fortsätter sin framgångsresa. Rusta gör bokslut för verksamhetsåret 2013/14 och passerar tre miljarder kronor i omsättning och ökar rörelseresultat med 65 procent, till 229 miljoner kronor, jämfört med föregående verksamhetsår.

​Make Your Mark inspirerar tillsammans med Rusta

Inför hösten 2014 inleddes ett samarbete med contentbyrån Make Your Mark för att vidareutveckla det magasin som Rusta gett ut sedan ett par år tillbaka. Ett magasin med med syfte att ännu mer fokusera på produkttips och inspiration för hela hemmet.

All Time High på Rusta

All Time High på Rusta

När HUI Research visar plus 1,9 procent för svensk detaljhandel 2013 trumfar detaljhandelskedjan Rusta med att öka försäljningen med hela 11,7 procent under samma period. Rusta når rekordresultat och fortsätter sin framgångsresa genom att kombinera ökad försäljning med stärkta marginaler.

Rusta öppnar nytt i Nacka

Onsdagen den 13 november inviger Rusta sitt 71:a varuhus i centrala Nacka. Varuhuset blir kedjans åttonde i Stockholmregionen.

Rusta öppnar nytt i Bromma och rustar i landet

Fredagen den 25e oktober öppnar Rusta sitt 70:e varuhus, och Stockholmregionens sjunde, i Bromma Blocks. Samma vecka slår kedjan upp portarna till nya, fräscha varuhus i Charlottenberg och Jönköping.

Rusta öppnar centrallager i Norrköping

Rusta öppnar centrallager i Norrköping

Den svenska varuhuskedjan Rusta lokaliserar sin lagerverksamhet till Norrköping. Lagren i Landsbro och Nässjö kommer till följd av detta att flyttas inom en tvåårsperiod. Rustas syfte är att bygga och driftsäkra framtida logistikstruktur i Norden.

Rusta satsar på färg

Rusta satsar på färg

Efter att ha förbättrat hela utefärgssortimentet vänder Rusta nu blickarna inåt och tar ett helhetsgrepp på inomhusfärg och tillbehör. Väggfärgen utökar sin palett och erbjuder 18 moderiktiga kulörer med förbättrad kvalitet. Färgen baseras nu på modern PVA-latex med bättre täckförmåga och viskositet som följd.

Visa mer

Mycket för pengarna

Vi på Rusta vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa hem- och fritidsprodukter av god kvalitet till lägsta pris.

Sortimentet förnyas ständigt och anpassas kontinuerligt efter trender och säsonger. Rusta marknadsför, utöver kända internationella märken, ett flertal egna varumärken.

Det första varuhuset öppnades 1986 av entreprenörerna Anders Forsgren och Bengt-Olov Forssell som fortfarande är företagets huvudägare. De har båda en gedigen utbildning och bakgrund inom distribution, marknadsföring och detaljhandel. En lyckosam kombination som skapat det som idag är Rusta.